fbpx
  • +30 2310566767
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μεγάλο το ενδιαφέρον των ΜΜΕ επιχειρήσεων τροφίμων στην ημερίδα της Alpha Plan Consultants

Πολλαπλάσιες οι δυνατότητες των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων στη διεθνή αγορά. Ομιλία του υφυπ. Γιάννη Τσιρώνη, προοπτικές και προβλήματα.IMG 0614

Oι διπλωματικές αρχές της Ελλάδας στο εξωτερικό πρέπει να επιδείξουν μεγαλύτερο ζήλο, αφενός για να υποστηρίξουν τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις και, αφετέρου, να καταγγέλλουν τις περιπτώσεις που διάφορα λευκά τυριά, «made» οπουδήποτε, πλασάρονται από επιτήδειους στις διεθνείς αγορές σαν ‘φέτα’.

Τα παραπάνω τόνισε ο αναπλ. υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Γιάννης Τσιρώνης από το βήμα της ημερίδας για την «Εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων», που διοργάνωσε στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ – Helexpo, παραμονή της Philoxenia, η Alpha Plan.

IMG 0622H αξία των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσια, ίσως και εκατονταπλάσια, στις αγορές που δίνουν πρώτα έμφαση στην ποιότητα και δευτερευόντως στη τιμή, αν ο κλάδος δεν είχε τρία πολύ καίρια προβλήματα: Τη μεγάλη υστέρηση στα θέματα οργάνωσης και logistics, τις ελληνοποιήσεις κατώτερων ποιοτικά προϊόντων που διατίθενται στη διεθνή αγορά σαν ελληνικά, όπως π.χ. συμβαίνει με το μέλι που παράγεται στην Κίνα και μέσω Βουλγαρίας έρχεται στην Ελλάδα για να εξαχθεί σαν ελληνικό, τόνισε ο υπουργός, για να προσθέσει ότι το άλλο μέγα θέμα, είναι η ταυτοποίηση των ιδιοτήτων και η γονιδιακή βελτίωση των ελληνικών, ενδημικών, ποικιλιών, φυτικών και ζωϊκών.

Η αμερικανική αγορά, που είναι διατεθειμένη να πληρώσει για τα ποιοτικά μεσογειακά τρόφιμα, παρουσιάζει νέες ευκαιρίες για τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων, τώρα που η ελληνική κυβέρνηση κινητοποιήθηκε και κατέθεσε αίτημα, όπως έχουν ήδη κάνει άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για να πιστοποιηθούν τα ελληνικά κρεατοσκευάσματα.

Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κώστας Μάστορας, Έλληνας επιχειρηματίας που ζει και δημιουργεί στη Νέα Υόρκη, ως το τέλος του έτους θα έχει δοθεί από το αμερικανικό USDA η έγκριση για την Ελλάδα, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 αναμένεται να έχουν εγκριθεί και ελληνικές εταιρείες.

O κ. Μάστορας, πρόεδρος της Optima Foods, δήλωσε ότι σε μία από τις πλέον ποιοτικές αλυσίδες λιανικής έχει τοποθετηθεί ελληνικό μέλι, ενώ ο ίδιος, εισάγει πλέον από την Ελλάδα 3.500 κωδικούς- προϊόντα.

O Ρώσος δημοσιογράφος, για θέματα τουρισμού και γαστρονομίας κ. Alexey Vanchenko, μίλησε για την αγάπη των Ρώσων τουριστών στην ελληνική κουζίνα, σε βαθμό που κάθε φρέσκια σαλάτα με τυρί να την ονομάζουν ελληνική.

Όμως, τα ελληνικά τρόφιμα είναι ελάχιστα και δυσεύρετα στα ρωσικά σούπερ μάρκετ, ενώ αντίθετα υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καταστήματα, διαθέσιμα σε συσκευασίες για νοικοκυριά αλλά για τη χονδρική (HORECA). Πέραν αυτού, τα ρωσικά ηλεκτρονικά μέσα, τα sites, είναι γεμάτα από επαινετικά σχόλια για τα ελληνικά τρόφιμα και από ύμνους για την ελληνική κουζίνα.

Ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν δείχνουν διατεθειμένες να εκμεταλλευτούν αυτό το θετικό κλίμα, καθώς δεν συμμετέχουν σχεδόν πουθενά, ούτε σε φεστιβάλ γαστρονομίας, οίνων, μεσογειακών προϊόντων. Τέλος, ο κ. Vanchenko, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν με πολύ σοβαρότητα και καλή προετοιμασία, τη συμμετοχή τους στις κλαδικές εκθέσεις αφού, όπως επισήμανε, ακόμη και εντός Ελλάδας, στην τελευταία Detrop, την οποία και επισκέφθηκε, υπήρχαν εταιρείες – εκθέτες, με προσωπικό που δεν μιλούσε ξένες γλώσσες και που δεν γνώριζε να ενημερώσει για τα προϊόντα.IMG 0630

Στην μεγάλη σημασία της πολύ καλής προετοιμασίας μίας επιχείρησης που θέλει να κάνει εξαγωγές, στάθηκε και ο Δ/νων σύμβουλος της Alpha Plan κ. Κλεόβουλος Αλεξιάδης, αναγνωρίζοντας την θλιβερή αλήθεια ότι «δεν έχουμε στρατηγική εξαγωγών», ούτε ξεκάθαρο branding, ενώ συχνά δεν γίνεται έγκαιρη έρευνα για την εξασφάλιση των πιστοποιήσεων που απαιτούνται στις αγορές – στόχους. Με μεγαλύτερη ανάλυση αναφέρθηκε στο «Βranding & Packaging Design» ο κος. Δημήτρης Γεωργίου / Client Business Director της New Communication Μ.Ε.Π.Ε.

Καλή μελέτη θέλει και η προετοιμασία συμμετοχής σε εκθέσεις του εξωτερικού, ενώ μια καλή πρακτική για τις μικρότερες εταιρείες, είναι η από κοινού συμμετοχή. Άλλωστε, αυτή την περίοδο, οι επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν την τελευταία ευκαιρία που μάλλον τους δίνεται, με ενισχύσεις για τη συμμετοχή σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις, μέσω του «Επιχειρούμε Έξω».

Όλο το βάρος από πλευράς επιχειρήσεων πρέπει να δοθεί στην προβολή της ταυτότητας των ελληνικών προϊόντων, τόνισε ο κ. Giovanni Cocco, διευθυντής του Ιταλικού Ινστιτούτου Έρευνας για τον Τουρισμό (ISNART), υπογραμμίζοντας τη σημασία της γαστρονομίας για τον τουρισμό, λέγοντας ότι το 59% των τουριστών που επισκέπτονται την Ιταλία, το κάνουν πρώτιστα για την ιταλική κουζίνα και όχι για το Κολοσσαίο και τις αρχαιότητες.

20171109 172214Ο κ. Cocco κάλεσε τις μικρές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε συνεργασίας και όλες τις επιχειρήσεις να μπούνε δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την ψηφιακή οικονομία καθώς τα επόμενα χρόνια, υπολογίζεται, ότι περί τα 350 εκατομμύρια Κινέζοι θα βελτιώσουν την κοινωνική και την οικονομική τους θέση.

Στο πρώτο κύκλο της ημερίδας μίλησε και η κ. Μαρία Βοζίκη, αντιπρόεδρος του Ελληνογαλλικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, παρουσιάζοντας τις δυνατότητες συμμετοχής ελληνικών εταιρειών στη SIAL, στην οποία οι λίγες ελληνικές επιχειρήσεις που λαμβάνουν μέρος προωθούν γαλακτοκομικά προϊόντα, ελαιόλαδο και ελιές, κατεψυγμένα φαγητά και γλυκά.

Τις προτιμήσεις του Πολωνού καταναλωτή σκιαγράφησε ο πρόεδρος του Ελληνο- Πολωνικού Επιχειρηματικού Συνδέσμου κ. Κύρος Λαζαρίδης ο οποίος τόνισε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να ...αξιοποιήσουν το ένα εκατομμύριο των Πολωνών τουριστών που επισκέπτεται την Ελλάδα και αρέσει το ελληνικό φαγητό.

«Οι Πολωνοί δεν είναι πλέον φτωχοί και από το 2008 και μετά, καταγράφεται μόνο άνοδος στις πωλήσεις τροφίμων και ποτών ενώ στα λίγα επόμενα χρόνια η αύξηση προβλέπεται να αγγίξει το 20%. Οι Πολωνοί έχουν στραφεί στα οργανικά τρόφιμα, είναι εκλεκτικοί και προτιμούν να ψωνίζουν από μικρά καταστήματα και delicatessen», πρόσθεσε ο κ. Λαζαρίδης.

Την διοργάνωση της ημερίδας χαιρέτισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ – Helexpo κ. Ποζρικίδης, ενώ την εμπειρία τους από την είσοδό τους στη διεθνή αγορά, παρουσίασαν επιχειρηματίες και στελέχη του κλάδου τροφίμων και υποστηρικτικών υπηρεσιών.

Πολύ ενδιαφέρουσες ήταν οι καλές πρακτικές και εμπειρίες από πολλές και διαφορετικές χώρες, που παρουσιάσθηκαν από τους χορηγούς της εκδήλωσης:20171109 204748

  • A.S.T. Ι ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ & ΣΙΑ
  • ΒΙΚΕΛΙΔΗΣ – ΧΡΥΣΑΝΘΙΔΗΣ Α.Β.Ε.Ε.
  • ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΗ Α.Ε.
  • EURIMAC A.E.
  • MEDITERA A.E
  • ΜΕΛΙΝΤΑ Ε.Π.Ε
  • OLYMPIAS A.E.
  • PROVIL A.E.
  • VALGLASS A.E20171109 202211

ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ VORIA.GR